Referencer/Anerkendelser


Det Ny Teater

Fra 1998 - 2016 - var vi fast knyttet til Det Ny Teater og lavet omfattende grafiske arbejde, både til programmer, annoncer og outdoor reklame for bla. følgende forestillinger:

The Sound of Music, Beauty & The Beast, The King and I, Peter Pan, The Producers, Chicago, Cats, The Phantom of the Opera, Les Miserables, My Fair Lady, Mary Poppins, Wicked, Annie, Singing in the Rain, Love Never Dies, Crazy for You, Evita, Billy Elliot, Jekyll & Hyde og Anything Goes. 

Dansk Folkeparti

Vi har siden 2005 været tæt knyttet til Dansk Folkeparti. Vi har lavet en hel del kampagner og har fået en masse omtale. Efter eget ønske sluttet samarbejdet i august 2020.

28. august 2020 - Journalisten:

Ubehjælpsomt, uæstetisk – og utroligt godt: Kvinden bag DF’s plakater takker af

Grafiker Yvette Espersen, som står bag den photoshoppede hund og en række andre kampagner for Dansk Folkeparti, takker af efter 15 år. Hun har ifølge en ekspert lavet ”den bedste valgplakat i Danmark” og er en mester i enkel og effektiv visuel kommunikation. Læs mere her

27. august 2020 - Berlingske:

Hun har givet os den photoshoppede golden retriever og den drømmende Messerschmidt – men nu er det slut

Yvette Espersen har gennem de sidste 15 år været med til at skabe en række af Dansk Folkepartis uforglemmelige kampagner. I forbindelse med at hun stopper, har Berlingske bedt hende vælge de plakater, hun er stoltest af. Og ja, golden retrieveren er med. Læs mere her

17. september 2018 - Bureaubiz

DF er et tegneseriehold

Samlet set er der da heller ingen tvivl om, at DF har lavet endnu et pletskud. Dermed fastholder DF positionen som det parti, der er bedst til at udnytte og videreudvikle på den politiske kampagne. Partiets chefstrateg, Søren Søndergaard, har dermed endnu engang stået i spidsen for en kampagne, som Borgens andre kampagnefolk må være godt misundelige på.
Læs mere her

7. september 2018 - Information:

Dansk Folkepartis efterårskampagne er deres bedste siden den med hunden

Dansk Folkepartis nye reklamekampagne demonstrerer, at partiet giver plads til det sælsomme, og vi kan ikke lade være at tale om den, skriver Informations faste tegner i Moderne Tider i sin anmeldelse. Læs mere her

05. september 2018 - Journalisten:

DF-kampagne roses: Som skræddersyet til manipulation

En ny kampagne fra Dansk Folkeparti bliver lystigt omskrevet og manipuleret på sociale medier. Særligt af politiske modstandere. Og det er netop meningen, vurderer en iagttager: ”Den er som skabt til at blive delt på den måde.” DF: ”Fint når folk deler og driller”
Læs mere her

19. maj 2016 - Zetland:

Gløgg, hunde og hvide mennesker – alle taler om DF’s reklamer. Mød grafikeren i maskinrummet

Her er ingen reklamefolk med tilbagestrøget hår og spidse sko, selv om flere af DF’s kampagner igennem årene har ramt vælgerne med en træfsikkerhed, som resten af branchen kun kan misunde. Det er Yvette Espersen, folketingsmedlem Søren Espersens kone, der laver partiets kampagner fra sit arbejdsværelse, hvor hun arbejder som selvstændig grafisk designer.
Læs mere her

06. juni 2015 - Politiken:

DF viser overskud og selvtilfredshed med genial valgplakat

Thulesen Dahl agerer den stille og trygge mand, blottet for angrebslyst

Læs mere her

31. maj 2009 - Politiken

"Indsmigrende, provokerende og klart kommunikerende. DF har den mest effektive mediestrategi, selv plakatmediet mestrer de." (Citat: Dagbladet Politiken - anmeldelse af Karsten Ifversen, 31. maj 2009, Kultursektionen side 4)

Ved det 3. valg i træk er Apple Farm Grafik & Reklame af medierne blevet kåret til valgets i særklasse bedste bureau. Ved folketingsvalget i 2005 var det med kampagnen "Frisk pust over landet" ved folketingsvalget 2007 med kampagnen "Stram udlændingepolitik og ægte velfærd", og her ved Europaparlamentsvalget 2009 med Morten Messerschmidt kampagnen "Gi´ os Danmark tilbage".

I Politiken giver anmelderen Dansk Folkepartis og Apple Farms kampagne 5 stjerner af 6 mulige.

Karaktererne:

Dansk Folkeparti: 5 stjerner
Socialdemokraterne: 2 stjerner
Venstre: 1 stjerne
Radikale: 1 stjerne
Folkebevægelsen: 1 stjerne

Politiken begrunder sine stjerner til Messerschmidt-kampagnen bl.a. således:

* "Den kønne unge mand læner sig indladende frem i billedet med sådan et fortroligt afvæbnende smil, støtter hovedet i hånden, som om han er både afslappet og nærværende og bare vil lytte til én. Han er mild og god som en nær ven"

* "Med sin udstråling af bløde værdier appellerer plakaten ikke kun til kernevælgere, men bevæger sig langt inde på de politiske modstanderes territorier. Man tænker ikke, at dette er en mand, hvis politik først og fremmest er reaktionær, som ønsker at skrue EU tilbage og genopføre grænserne mellem Europas befolkninger. Der er ingen stramme signaler på plakaten.

Man tænker kun, at han er en mand, der vil én det godt på den der helt nære måde.

Det er en genistreg."

* "Dansk Folkeparti var igen de første, der var ude med plakater, og de bruger tydeligvis flere penge end modstanderne på denne traditionsrige kommunikation i det offentlige rum. Man støder på deres venlige kandidat bag på busser, i tredelte plakater på stationer og i det brede format, man kan se her på siden. Stort set alle øvrige plakater, jeg er stødt på i denne valgkamp, sætter ansigt på kandidater... og ikke så meget andet. Uop-findsomheden er lammende. De spilder simpelthen den enestående mulighed for at påvirke vælgerne og blive ' talk of the town'."

"Men summa summarum, der er kun én højdespringer, én person, der har taget mediet på sig og leverer varen. Det er Dansk Folkepartis Morten Messerschmidt."

Andre citater:

"Dansk Folkeparti er nogle af de dygtigste reklamemænd i Danmark, og de er ekstremt professionelle i forhold til de andre partier. Om nogen har de forstået, at journalister er en målgruppe i sig selv. Når Dansk Folkeparti indrykker en annonce i Politiken, så er det jo ikke, fordi de regner med at score stemmer hos Politikens læsere. Nej, den er til dig, den der". (Citat: Frederik Preisler, partner i reklamebureauet Propaganda McCann, Politiken 9. maj 2008)


"Både medierne og kultureliten går Dansk Folkepartis ærinde, når de farer op i det røde felt over partiets omstridtetørklædeannoncer. Og det er en helt bevidst strategi fra partiet, der betegnes som hørende til Danmarks bedste reklamefolk. Ikke alene mangedobles værdien på reklamekampagnen. Budskabet om, at Dansk Folkeparti kæmper for folket mod eliten, bliver også hamret fast." (Citat: Sara Maria Glanowski i Politiken, 9. maj 2008)


"Selv om partiets kampagner på det idémæssige plan bliver kaldt professionelle og gennemførte af landets reklamefolk og kommunikationseksperter, så får Dansk Folkeparti ikke hjælp af et hipt reklamebureau med adresse i det indre København. Næ, annoncerne udformes hos det lille grafiske firma Apple Farm langt ude på markerne i et bondehus med bindingsværk." (Politiken, 9.maj 2008)


"Dansk Folkeparti er det parti, der kommunikerer mest i billeder og derved appellerer til følelserne. De andre partier forholder sig til politik som saglig kommunikation, sådan som man traditionelt har opfattet politik siden oplysningstiden. Men Dansk Folkeparti kommunikerer budskaberne til følelserne." (Citat: Lektor ph.d. Hans Dam Christensen, forsker i visuel kommunikation ved Danmarks Biblioteksskole, Politiken, 9. maj 2008)


»Det vinder man valg på - de er de dygtigste politiske kommunikatører vi har haft, blandt andet fordi, de gør, hvad der passer dem. (Henrik Byager, kommunikationsekspert om kampagnen "Vi står fast på vores danske værdier" til Berlingske Tidende 8. september 2007)


"Branding. Dansk Folkeparti er langt foran de andre partier, når det gælder professionel kommunikation, og det er nøglen tilpartiets succes. Kommunikationen minder om beslutningerne på direktionsgangene i store virksomheder." (Poul Struve Nielsen, Journalisten december 2006)


»Reklamefolk skal afsætte deres produkter der, hvor deres kunder er. Og partiet (DF) og dets politik markedsføres som et produkt. De politiske budskaber bearbejdes grundigt og formuleres i slaglinjer, som alle kan forstå,« (Professor i statskundskab ved Københavns Universitet Tim Knudsen til Journalisten, december 2006.)


Apple Farm har bl.a. løst opgaver bl.a. for:


1st choice regnskab - http://1stc.dk

Dansk Folkeparti - www.danskfolkeparti.dk

DF-Ungdom - http://df-ungdom.dk

Dansk Israelsk Indsamling - www.ddi-indsamling.dk

Dansk Israelsk Selskab - www.dansk-israelsk-selskab.dk

Delta Regnskab - www.deltaregnskab.dk

Det Ny Teater - www.detnyteater.dk

Hundepoten http://www.hundepoten.dk

Idrætsforening Svend Gønge - www.ifsvendgoenge.dk

Køng Vandværk - www.koeng-vandvaerk.dk

Mannatech - http://us.mannatech.com

Nikolaj Andersen Olsvig – kunstner - www.nikolaj-andersen-olsvig.dk

Simon Wiesenthal Centre Paris/New York

Skovsneglen – Rudolf Steiner Børnehave - www.steinersneglen.dk

Vordingborg Erhvervsforening - www.vordingborgerhvervsforening.dk

Vordingborg Grundvandsamarbjede http://vordingborg-grundvandssamarbejde.dk

Vordingborg Kommune - www.vordingborg.dk




Køng Mark 30 - 4750 Lundby - Tlf: 26283804 - Email: adm@applefarm.dk