Apple Farm Grafik og Reklame
Køng Mark 30, 4750 Lundby
Tlf. 26 28 38 04
adm@applefarm.dk - www.applefarm.dk
Hvem er jeg?

Showroom

Referencer/Anerkendelser

Mine venner

Reklame

Outdoor

Web design

Forside

Referencer/Anerkendelser

Apple Farm har bl.a. løst opgaver for:

 


1st choice regnskab - http://1stc.dk

Agel - https://www.agel.com

Amager Dykkercenter - www.amagerdykkercenter.dk

Butik Casual v/Jane Bonde - www.butikcasual.dk

Dansk Folkeparti - www.danskfolkeparti.dk

DF-Ungdom - http://df-ungdom.dk

Dansk Israelsk Indsamling - www.ddi-indsamling.dk

Dansk Israelsk Selskab - www.dansk-israelsk-selskab.dk

Delta Regnskab - www.deltaregnskab.dk

Det Ny Teater - www.detnyteater.dk

Foredrag.net - www.foredrag.net

Foreningen Rigsfælleskabet - http://foreningen-rigsfaellesskabet.com/index.html

Hundepoten http://www.hundepoten.dk

Idrætsforening Svend Gønge - www.ifsvendgoenge.dk

Israel-Info - www.isreal-info.dk

Kød Kokken - www.kod-kokken.dk

Køng Vandværk - www.koeng-vandvaerk.dk

Landet mellem Fjordene

Mannatech - http://us.mannatech.com

Nikolaj Andersen Olsvig – kunstner - www.nikolaj-andersen-olsvig.dk

Simon Wiesenthal Centre Paris/New York

Skovsneglen – Rudolf Steiner Børnehave - www.steinersneglen.dk

The Embassy of Israel - www.copenhagen.mfa.gov.il

Vordingborg Erhvervsforening - www.vordingborgerhvervsforening.dk

Vordingborg Grundvandsamarbjede http://vordingborg-grundvandssamarbejde.dk

Vordingborg Kommune - www.vordingborg.dk



Anerkendelser -– Dansk Folkeparti

"Indsmigrende, provokerende og klart kommunikerende. DF har den mest effektive mediestrategi, selv plakatmediet mestrer de." (Citat: Dagbladet Politiken - anmeldelse af Karsten Ifversen, 31. maj 2009, Kultursektionen side 4)

Ved det 3. valg i træk er Apple Farm Grafik & Reklame af medierne blevet kåret til valgets i særklasse bedste bureau. Ved folketingsvalget i 2005 var det med kampagnen "Frisk pust over landet" ved folketingsvalget 2007 med kampagnen "Stram udlændingepolitik og ægte velfærd", og her ved Europaparlamentsvalget 2009 med Morten Messerschmidt kampagnen "Gi´ os Danmark tilbage".

I Politiken giver anmelderen Dansk Folkepartis og Apple Farms kampagne 5 stjerner af 6 mulige.

Karaktererne:

Dansk Folkeparti: 5 stjerner

Socialdemokraterne: 2 stjerner

Venstre: 1 stjerne

Radikale: 1 stjerne

Folkebevægelsen: 1 stjerne

Politiken begrunder sine stjerner til Messerschmidt-kampagnen bl.a. således:

* "Den kønne unge mand læner sig indladende frem i billedet med sådan et fortroligt afvæbnende smil, støtter hovedet i hånden, som om han er både afslappet og nærværende og bare vil lytte til én. Han er mild og god som en nær ven"

* "Med sin udstråling af bløde værdier appellerer plakaten ikke kun til kernevælgere, men bevæger sig langt inde på de politiske modstanderes territorier. Man tænker ikke, at dette er en mand, hvis politik først og fremmest er reaktionær, som ønsker at skrue EU tilbage og genopføre grænserne mellem Europas befolkninger. Der er ingen stramme signaler på plakaten.

Man tænker kun, at han er en mand, der vil én det godt på den der helt nære måde.

Det er en genistreg."

* "Dansk Folkeparti var igen de første, der var ude med plakater, og de bruger tydeligvis flere penge end modstanderne på denne traditionsrige kommunikation i det offentlige rum. Man støder på deres venlige kandidat bag på busser, i tredelte plakater på stationer og i det brede format, man kan se her på siden. Stort set alle øvrige plakater, jeg er stødt på i denne valgkamp, sætter ansigt på kandidater... og ikke så meget andet. Uop-findsomheden er lammende. De spilder simpelthen den enestående mulighed for at påvirke vælgerne og blive ' talk of the town'."

"Men summa summarum, der er kun én højdespringer, én person, der har taget mediet på sig og leverer varen. Det er Dansk Folkepartis Morten Messerschmidt."


Andre citater:

"Dansk Folkeparti er nogle af de dygtigste reklamemænd i Danmark, og de er ekstremt professionelle i forhold til de andre partier. Om nogen har de forstået, at journalister er en målgruppe i sig selv. Når Dansk Folkeparti indrykker en annonce i Politiken, så er det jo ikke, fordi de regner med at score stemmer hos Politikens læsere. Nej, den er til dig, den der". (Citat: Frederik Preisler, partner i reklamebureauet Propaganda McCann, Politiken 9. maj 2008)


"Både medierne og kultureliten går Dansk Folkepartis ærinde, når de farer op i det røde felt over partiets omstridte tørklædeannoncer. Og det er en helt bevidst strategi fra partiet, der betegnes som hørende til Danmarks bedste reklamefolk. Ikke alene mangedobles værdien på reklamekampagnen. Budskabet om, at Dansk Folkeparti kæmper for folket mod eliten, bliver også hamret fast." (Citat: Sara Maria Glanowski i Politiken, 9. maj 2008)


"Selv om partiets kampagner på det idémæssige plan bliver kaldt professionelle og gennemførte af landets reklamefolk og kommunikationseksperter, så får Dansk Folkeparti ikke hjælp af et hipt reklamebureau med adresse i det indre København. Næ, annoncerne udformes hos det lille grafiske firma Apple Farm langt ude på markerne i et bondehus med bindingsværk." (Politiken, 9.maj 2008)


"Dansk Folkeparti er det parti, der kommunikerer mest i billeder og derved appellerer til følelserne. De andre partier forholder sig til politik som saglig kommunikation, sådan som man traditionelt har opfattet politik siden oplysningstiden. Men Dansk Folkeparti kommunikerer budskaberne til følelserne." (Citat: Lektor ph.d. Hans Dam Christensen, forsker i visuel kommunikation ved Danmarks Biblioteksskole, Politiken, 9. maj 2008)


»Det vinder man valg på - de er de dygtigste politiske kommunikatører vi har haft, blandt andet fordi, de gør, hvad der passer dem. (Henrik Byager, kommunikationsekspert om kampagnen "Vi står fast på vores danske værdier" til Berlingske Tidende 8. september 2007)


"Branding. Dansk Folkeparti er langt foran de andre partier, når det gælder professionel kommunikation, og det er nøglen til partiets succes. Kommunikationen minder om beslutningerne på direktionsgangene i store virksomheder." (Poul Struve Nielsen, Journalisten december 2006)


»Reklamefolk skal afsætte deres produkter der, hvor deres kunder er. Og partiet (DF) og dets politik markedsføres som et produkt. De politiske budskaber bearbejdes grundigt og formuleres i slaglinjer, som alle kan forstå,« (Professor i statskundskab ved Københavns Universitet Tim Knudsen til Journalisten, december 2006.)